poniedziałek, 11 czerwca 2012

Będę szukała błysku w oczach, szczerego uśmiechu i naturalności w zachowaniu...


Twórczyni kierpcy na obcasie oraz jeansów ręcznych haftowanych, w góralską parzenice. Łączy tradycję z nowoczesnością. Inspiruje się strojem górali Podhalańskich. Właścicielka marki Folk Design. Producentka oraz współorganizatorka największego pokazu mody folkowej w Polsce- Polki Folki. Finalistka Warsaw Fashion Street w kategorii "New Look", "Talent", finalistka Mody Folk Łódź oraz Off Fashion Kielce. Swój ostatni pokaz miała 23 maja na rozdaniu nagród filmowych w Cannes, we Francji. Jej projekty noszą m.in. Staszek Karpiel Bułecka- wokalista Future Folk, uczestnik "Tańca z Gwiazdami", Anna Dudek- finalistka programu "Mam Talent", czy też Iwona Pavlovic, "X-Factor".

 Zastanawiacie się o kim mowa? Oczywiście chodzi o Anetę Larysę- Knap, która będzie naszym honorowym gościem na Gali Finałowej Miss Polonia Irlandii, zasiadając w jury. Która z 13 –tu dziewczyn, trafi do jej serca?Na co Aneta będzie zwracać uwagę? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej...

Pani Aneto skąd pomysł na połączenie folku z nowoczesnością?
Jeżeli chodzi o projektowanie marzyłam aby stworzyć "coś na tyle własnego", aby patrząc na ubrania, nie czytając ich metek - przedstawiały one, wypisz wymaluj, moją twórczość i osobę. Mieszkam od dziecka na Podhalu i podziwiając naszą kulturę i tradycję postanowiłam wykorzystać podhalańskie inspiracje i stworzyć ubrania użytku codziennego, okraszone góralskim designem. Bardzo mocno podkreślam w moim projektowaniu polskie korzenie i to co "nasze". Nie wzoruję się na zagranicznej modzie. Jako pierwsza w Polsce zaczęłam łączyć folk z nowoczesnymi rozwiązaniami w branży odzieżowej. Kilka dobrych lat forsowałam ten temat i przekonywałam do naszych polskich tradycyjnych kanonów. 
Jakie były te początki?
Wymyśliłam swój indywidualny bardzo charakterystyczny styl. Wtargnęłam na płaszczyznę tradycji więc bardzo delikatny temat...Moje początki były bardzo ciężkie ponieważ ustawiłam sobie poprzeczkę bardzo wysoko, a projekty, które zaczęłam robić potrzebowały wielu miesięcy oraz lat na akceptację i docenienie.
 A o czym opowiadają Pani projekty?                              
Opowiadają o tradycji, o rdzeniu naszego pochodzenia. Mówią też o bardzo nowoczesnym designie, o nowej formie i kształcie. W moich ubraniach przemawia kolor, kwiaty zdobienia. Projekty podkreślają indywidualność i charakter. Czasem wkrada się w nie pewien luz i żart, aby nie brać tej tradycji tak na serio i eksponować ją całkiem w młodzieżowy i naturalny sposób. Oczywiście w swoich kolekcjach przewiduję także projekty bardzo powabne i eleganckie, nadające się na wieczorowe wyjścia lecz zawsze dodaje do nich trochę  pieprzu, w  postaci zadziornych góralskich koronek. 
Czy góralski temperament jest pomocy w świecie show biznesu? 
Kilka cech  góralki przydało mi się niejednokrotnie. Upór, zawziętość i determinacja te cechy pozwoliły mi dążyć konsekwentnie do celu i osiągnąć sukces.  
Nie da się ukryć, że brnie Pani bardzo szybko po szczeblach kariery, Jaka jest recepta na to, aby zostać zauważoną, w tym jakże konkurencyjnym świecie mody? 

Uważam że należy trzymać się swojej własnej autorskiej inspiracji. Kopiowanie i powielanie zagranicznych projektów nie sprzyja kreatywności i przede wszystkim oryginalności. 
 Pani Aneto, niejednokrotnie to Pani była oceniana, teraz zasiądzie Pani po tej drugiej stronie...na co podczas oceny Finalistek Miss Polonia Irlandii, będzie Pani zwracać szczególną uwagę?
Ocenianie kogoś jest bardzo ciężkie i często bywa w pośpiechu powierzchowne, dlatego podczas gali wnikliwie będę zwracała uwagę na zachowanie kandydatek. Choć i to może być zachwiane stresem. Każda z kandydatek ma swoją historię, którą nam po części przedstawi...Z pewnością będę szukała błysku w oczach, szczerego uśmiechu i  naturalności w zachowaniu...

Magdalena Marciak

Zapraszamy do odwiedzenia strony:
FOLK DESIGN Aneta Larysa Knap

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz